Wizerunek pracodawcy

Pracodawcy zatrudniający osoby niepełnosprawne coraz częściej są świadomi odpowiedzialności społecznej i nie działają wyłącznie kierując się aspektami finansowymi. Zdają sobie sprawę, że zatrudniając osoby niepełnosprawne firma zyska zaufanie i szacunek oraz ma szansę na zbudowanie trwałej marki.

Trwający konkurs Lodołamacze zachęcił nas do zastanowienia się, jakie wizerunkowe korzyści może odnieść pracodawca, który zatrudnia osoby niepełnosprawne.

W dobie zmieniającego się rynku, gdzie pracownicy są coraz rzadziej lojalni, często zmieniają pracę i nikogo już raczej nie dziwi, że osoba przez ukończeniem 30-tego roku życia ma kilka punktów w rubryce doświadczenie w swoim CV, osoby niepełnosprawne, które znajdą akceptację i szansę na rozwój będą z pewnością przyczyniały się do budowy wartości firmy i jej marki. Pracodawcy będą promować pozytywne wzorce kultury organizacyjnej, co na pewno zostanie dostrzeżone i przede wszystkim docenione.

Firmy zatrudniające osoby niepełnosprawne są często bardziej aktywne w zakresie działalności charytatywnej i organizacjach społecznych, dzięki czemu podkreślają swoją szczerość i autentyzm. Czasem także w środowisku lokalnym stają się ambasadorami zmian na rynku pracy poprzez przełamywanie stereotypów związanych z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych. Zdobywają zaufanie i szacunek. Co może być ich przewagą. Jesteśmy coraz bardziej świadomymi klientami i zapewne chętniej sięgniemy po produkty lub usługi firmy, która zatrudnia osoby niepełnosprawne.

Stałe zaangażowanie w działania społeczne, zatrudnianie osób niepełnosprawnych i wspieranie integracji sprawi, że firma stworzy odpowiednią politykę, która pozwoli jej budować solidną markę jako pracodawcy.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *